Op de hoogte
blijven?
20 June 2017 - Jeremy

Verzekerden zijn dit jaar beter te spreken over de klantbediening van hun verzekeraar dan in 2016. Dit blijkt uit de tweede editie van 'VerzekeraarsInBeeld', een jaarlijks onderzoek naar de klantgerichtheid van 48 verzekeraars. Het onderzoek is uitgevoerd door Kantar TNS, in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. Het doel van dit onderzoek is de positie van de consument versterken.

Aan dit onderzoek hebben ongeveer 11.000 mensen meegedaan die een cijfer hebben gegeven van een 1 tot 10. Daarnaast zijn er ongeveer 5.000 reacties opgenomen. Op de website www.VerzekeraarsInBeeld.nl kunnen consumenten de prestaties van verzekeraars bekijken en verzekeraars onderling vergelijken.

Top 3
ZLM Verzekeringen staan op nummer één. De Zeeuwse verzekeraar heeft dit jaar een gemiddelde score van 8,2. Op de tweede plaats staat VvAA met een gemiddelde score van 7,8 en de derde plaats wordt gedeeld door Nh1816 Verzekeringen en ANWB Verzekeringen. Deze verzekeringen hebben allebei een 7,6 gehaald.

Tien verzekeraars behaalden dit jaar een lagere score dan vorig jaar. En maar liefst 32 verzekeraars hebben hun score verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Dit zijn vooral verzekeraars die vorig jaar een extreem laag cijfer hebben gekregen. De grootste verbetering van deze verzekeraars is te zien in de klantgerichtheid.

Verzekering afsluiten
Op onze website www.verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Kijk hier in onze vergelijker voor een verzekering die bij u past.

 

Vergelijk de beste verzekeraars

Overige informatie

© copyright