Dienstverlening

Diensten Verzekering.nl

Een overzicht van onze diensten

Wat doet Verzekering.nl voor de consument?

Bij Verzekering.nl is het mogelijk om schadeverzekeringen online te vergelijken die u vervolgens op de website van de betreffende verzekeraar af kunt sluiten. U sluit de verzekering niet bij Verzekering.nl af, maar bij de verzekeraar zelf. De particuliere verzekeringen die u bij ons kunt vergelijken zijn:

  • Autoverzekering
  • Zorgverzekering
  • Reisverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Opstalverzekering
  • Rechtsbijstandsverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Fietsverzekering
  • Arbeidsongeschiktheidsverzekering
  • Bootverzekering
  • Caravanverzekering
  • Dierenverzekering
  • Motorverzekering
  • Overlijdensrisicoverzekering
  • Scooter en brommerverzekering
  • Uitvaartverzekering
  • Ongevallenverzekering

AFM en Kamer van Koophandel

Verzekering.nl (Verzekering.nl B.V.) is gevestigd aan de Javastraat 3, 2585 AA te Den Haag en heeft een AFM vergunning onder nummer 12042879. Daarnaast staat Verzekering.nl ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 60140747.

Op welke wijze wordt Verzekering.nl beloond voor haar dienstverlening?

U kunt op Verzekering.nl vrijblijvend uw verzekeringen vergelijken. Aan het maken van de vergelijking zijn geen kosten verbonden. Wij ontvangen een vergoeding van de verzekeraar zodra u via onze website doorklikt naar de website van de verzekeraar en een verzekering afsluit. De hoogte van de vergoeding verschilt per product en per verzekeraar.

Hoe komt de vergelijking van Verzekering.nl tot stand?

De beschikbare online informatie en alle resultaten die voortkomen uit de vergelijkingsmodules van Verzekering.nl komen tot stand door onze gecontracteerde dataleveranciers Overstappen.nl en Vergelijkdirect.com en de samenwerkende verzekeraars.

Verzekering.nl streeft naar een zo volledig en actueel mogelijke website. Op deze manier kunnen we onze betrouwbare en objectieve vergelijking garanderen. Wij zijn hiervoor afhankelijk van de snelheid waarmee onze dataleverancier de gegevens aanpast en eventuele nieuwe aanbieders toevoegt. De gegevens worden dagelijks geactualiseerd.

Wat wordt er van de klant verwacht?

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben we ook uw volledige medewerking nodig. Dit betekent dat wij van u verwachten dat u de juiste gegevens aan ons verstrekt. Dit is niet alleen voor ons van belang, maar ook voor uw zoekresultaten. Daarnaast hebben consumenten een mededelingsplicht tegenover verzekeraars. Als blijkt dat u (opzettelijk) onjuiste informatie hebt verstrekt, kunnen verzekeraars overgaan tot het (deels) weigeren van de uitbetaling na schade.

Daarnaast is het belangrijk dat u eventuele wijzigingen in uw persoonlijke situatie die van belang kunnen zijn voor uw verzekering zo snel mogelijk bij de verzekeraar meldt. Denk hierbij aan een verhuizing of gezinsuitbreiding. Daarnaast is het van belang dat u een geldig e-mailadres doorgeeft. Op die manier kunnen we u goed op de hoogte houden van zaken die betrekking hebben op uw verzekering.

Als laatste is het cruciaal dat u de gegevens van de door u ontvangen stukken altijd controleert. Indien hier fouten of onvolledigheden in staan verwachten we van u dat u deze zo spoedig mogelijk doorgeeft.

Klachtenprocedure

Klacht over de dienstverlening van Verzekering.nl

Heeft u een klacht over de dienstverlening van Verzekering.nl? Vul dan het contactformulier in. Vervolgens zal er binnen enkele werkdagen telefonisch contact met u worden opgenomen. In dit gesprek wordt aangegeven hoeveel tijd er nodig is om uw klacht op correcte wijze af te handelen.
Wanneer u ontevreden bent over de klachtenafhandeling van Verzekering.nl, kunt u de klacht eventueel indienen bij het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening). Deze organisatie biedt bemiddeling bij (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners.

Klacht over de dienstverlening van een verzekeraar

Wanneer u een klacht hebt over uw verzekeraar is het verstandig om contact op te nemen met de verzekeraar zelf. Ook hier zal een medewerker de klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en contact met u opnemen. Wanneer u niet tevreden bent met deze klachtafhandeling kunt u de klacht indienen bij het Kifid.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
www.kifid.nl
consumenten@kifid.nl
070-3338999

Vergelijken, Afsluiten, Besparen | Verzekering.nl
Artikel delen:
Scroll naar boven