Op de hoogte
blijven?
2 February 2017 - Jeremy

Millennials zijn een belangrijke doelgroep voor vele bedrijven, maar ook voor verzekeraars moet deze groep in het middelpunt staan. Verzekeraars doen dit nog niet en dat is zonde. Het verleden leert ons dat de oudere generatie de millennials op de voet volgen. Ze zijn het voorbeeld als het gaat om sociale gewoonten en dat moet erkend worden. Sociale media is een goed hulpmiddel om dit voor elkaar te krijgen.

Verzekeraars leggen hun focus niet op millennials als het gaat om Marketing. Volgens Karlijn Mutsaerts, die de uitkomsten van de Social Media Insurance Monitor presenteerde, is dit geen slimme zet. Millennials bepalen de trends en de oudere generatie volgt. Millennials zijn jongvolwassenen tot volwassenen van 20 tot 35 jaar. De gouden tip is om reviews te gebruiken en om het de millennials zo makkelijk mogelijk te maken. Dit betekent dat verzekeraars de klant moeten opzoeken en deze duidelijk moet maken dat ze bij een goede verzekeraar zijn terecht gekomen. Millennials zijn dus niet moeilijk te bereiken, maar raken snel de draad kwijt als het om verzekeringen gaat.

Verzekeraars moeten daarom ook zeker de kracht van sociale media niet onderschatten. Jongeren zijn hier in overvloed op aanwezig, maar de verzekeraars maken er nog niet volop gebruik van. Het afgelopen jaar is het aantal post op Facebook van verzekeraars zelfs met 19% gedaald. Terwijl dit juist een grote factor is in het behouden van de klant. Doormiddel van sociale media wordt de klant herinnerd aan een merk en kan er een band opgebouwd worden. Om het gemakkelijk te maken voor de consument moeten verzekeraars meer tijd investeren in Facebook messenger en Whatsapp. Een startup genaamd Spixxi is momenteel zelfs bezig met het ontwikkelen van een chatbot die met klanten kan praten over verzekeringen. Dit is een stap in de goede richting aangezien vooral Millennials liever willen chatten om informatie te vergaren, dan mailen of bellen.

Vergelijk de beste verzekeraars

Overige informatie

© copyright