Hoe ervaar jij onze site?

Geef ons jouw mening zodat wij onze site
nog verder kunnen verbeteren.

klik hier
Op de hoogte
blijven?
Antwoord

Indien je onverhoopt ziek wordt op je vakantie of betrokken raakt bij een ongeval, moet je dit zo snel mogelijk melden bij je reisverzekeraar.

Wanneer er sprake is van acute nood, zoals bij een ernstig ongeval, ziekenhuisopname of repatriëring is het het verstandigst om meteen de alarmcentrale van je reisverzekeraar te contacten. Je wordt vervolgens meteen geholpen met het nemen van de vervolgstappen. Bij verreweg de meeste reisverzekeraars is deze alarmcentrale 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Wanneer nodig zal er zo snel mogelijk een terugvlucht, alternatief vervoer of verlenging van je verblijf in het buitenland worden geregeld. Ga dan ook niet zelf een terugvlucht proberen te regelen, maar neem eerst contact op met de verzekeraar en overleg de opties. Op die manier kom je niet voor onverwachte kosten te staan die je eventueel zelf zou moeten vergoeden. Daarnaast moet je ook alle bonnetjes en rekeningen bewaren. Dit kun je als bewijsmateriaal gebruiken zodra je de kosten gaat claimen.

Wanneer het echter niet gaat om acute nood of er slechts sprake is van relatief kleine materiële schade, is het over het algemeen afdoende om schadeaangifte te doen. Het is daarbij alsnog belangrijk dat je dit wel zo snel mogelijk doet. Ook kun je vaak online het schadeformulier van je verzekeraar invullen.

Het alarmnummer van je reisverzekeraar vindt je op het polisblad of op de website. Het is altijd verstandig om dit nummer makkelijk bij de hand te hebben zodat indien nodig je meteen actie kan ondernemen.

Vergelijk de beste verzekeraars

Contact opnemen? Simpel!

Overige informatie

© copyright