De a.s.r. inventaris & goederenverzekering biedt jouw bedrijf een financiële zekerheid voor de inventaris en goederen die je beheert in je bedrijfsruimte. Als ondernemer ben je afhankelijk van de voorraad van je bedrijf. De voorraad van een onderneming vertegenwoordigd een grote waarde en daarom is schade aan de goederen niet wenselijk en kan financieel vervelende gevolgen hebben. Als ondernemer heb je veel verschillende inventaris zoals bureaus, bureau stoelen, computers en andere kantoorbenodigdheden. Schade aan de inventaris & goederen kan optreden door brand, storm, waterschade of diefstal. Met de a.s.r. inventaris & goederenverzekering ben je verzekerd voor de financiële gevolgen van de schade.
Is de a.s.r. inventaris & goederenverzekering geschikt voor mijn bedrijf?
De a.s.r. inventaris & goederenverzekering is geschikt voor bedrijven die alle zakelijke inboedel en de voorraad in het gebouw willen verzekeren. Verder is de verzekering geschikt voor bedrijven die zaken aan de buitenkant van het bedrijf willen verzekeren zoals reclameborden of voor ondernemers die goederen willen verzekeren die tijdelijk buiten het gebouw zijn ondergebracht.
In enkele gevallen is het mogelijk dat de inventaris & goederenverzekering niet geschikt is voor jou onderneming. Als je als ondernemer de op je computer opgeslagen administratie wil verzekeren is de a.s.r. inventaris & goederenverzekering niet geschikt voor jouw onderneming.
Hoe werkt de verzekering?
- Je bent verzekerd voor schade die ontstaat door bijvoorbeeld brand, waterschade, bliksem of diefstal.
- Je bent verzekerd voor schade die ontstaat door overstroming, die veroorzaakt is door een falende waterkering.
- Het is mogelijk om geld, elektronica en instrumenten te verzekeren.
- De inrichting van je bedrijf en/of kantoor wordt verzekerd. Tevens worden halffabricaten, grondstoffen, hulpstoffen en eindproducten in jouw bedrijf meeverzekerd.
Goed om te weten over de inventaris & goederenverzekering
Voordat je de inventaris & goederenverzekering afsluit is het handig om het volgende te weten:
- Als de verzekerde waarde van de inventaris en het gebouw groter zijn dan €200.000 betaalt a.s.r. de waarde vaststelling.
- Als je als huurder zaken veranderd aan het gebouw moet je de verbeteringen meenemen in het verzekerde bedrag.
- Als de sleutel van het bedrijfsgebouw tijdens een inbraak gestolen is vergoed a.s.r. tot een bedrag van €1.500 de kosten voor het vervangen van de sloten.
Extra dekkingen van de inventaris & goederenverzekering van a.s.r.
Het is voor de a.s.r. inventaris & goederenverzekering mogelijk om gebruik te maken van de extra dekkingen. Onze verzekeringsadviseurs zullen je helpen bij het op maat samenstellen van de inventaris & goederenverzekering. Het is mogelijk om de volgende extra dekkingen toe te passen:
- Het is mogelijk om beschadiging of het verlies van geld en geldwaardig papier te verzekeren voor een hoger bedrag dan het standaard bedrag €1.000.
- Zaken aan de buitenkant van het bedrijf zoals reclame borden kunnen verzekerd worden voor een hoger bedrag dan het standaard bedrag €1.000.
- Het is mogelijk om een extra dekking te neen voor de uitval van je koel- of vriesapparatuur door alle oorzaken.
Ben je benieuwd welke extra dekkingen er nog meer mogelijk zijn voor de a.s.r. inventaris & goederenverzekering? Vul het offerteformulier in en kom in contact met onze verzekeringsadviseurs. Onze specialisten kunnen je voor zien van informatie over de a.s.r. inventaris en goederenverzekering. Hierdoor kan je een passende verzekering afsluiten die geschikt is voor jouw onderneming.
Wat is er niet verzekerd met de inventaris & goederenverzekering?
Er zijn verschillende gevallen die ervoor zorgen dat je niet verzekerd bent met de inventaris & goederenverzekering van a.s.r. In de volgende gevallen ben je niet verzekerd:
- Schade door bodemverontreiniging.
- Waterschade aan de administratie doordat je administratie lager dan 15 centimeter van de vloer ligt.
- Schade door slecht onderhoud of constructie fouten bij sneeuwdruk of storm.
- Schade door neerslag die door openstaande ramen, luiken en dergelijke ontstaat.
Wil je weten in welke situatie je nog meer niet verzekerd bent? Vul het offerteformulier in en kom in contact met onze verzekeringsadviseur. Onze specialisten kunnen je helpen met het afsluiten van de verzekering zodat je een verzekering op maat krijgt.
De verzekering afsluiten.
De inventaris & goederenverzekering wordt door ons afgesloten door een onafhankelijke verzekeringsadviseur. De verzekeringsadviseur van EVR kan door middel van het offerteformulier en het gesprek de situatie juist inschatten. Hierdoor krijg je een verzekering die op maat is, waardoor je nooit onder- of over verzekerd bent.
De premie van de inventaris en goederenverzekering betaal je per maand, kwartaal, halfjaar of jaar. De hoogte van de premie wordt berekend op basis van het gebruik van het bedrijf, de ligging, de aard van het gebouw, het verzekerde bedrag en de preventie maatregelen die worden genomen.
Ben je geïnteresseerd in de inventaris & goederenverzekering a.s.r.? Vul het offerteverzoek in en kom in contact met onze onafhankelijke adviseurs die je verder zullen helpen.