Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Nieuws over Reisverzekeringen

Pittig klantcontact met een robot

Verzekeraar, verzekering, Unive, robot, robotica, pepper, klantcontact

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe het zou zijn om een gesprek te voeren met een robot? Als u woonachtig bent in de omgeving van Heerhugowaard, krijgt u deze mogelijkheid! De komende vijf weken, worden klanten van de Univé-winkel in Heerhugowaard onthaald door robot Pepper.
De robot staat hier als onderdeel van een onderzoek van de Verzekeraar. Er wordt onderzocht hoe klanten de digitale ontwikkelingen en interactie met een robot ervaren.

Pittig onthaal

Pepper zal om de week in de winkel aanwezig zijn. De klanten van de winkel, worden bij binnenkomst begroet door de robot. De robot zal vervolgens proberen een gesprek te voeren over hun afspraak. Klanten kunnen er ook voor kiezen om een quiz te doen met de mechanische gastvrouw.
In de weken dat Pepper niet aanwezig is, wordt ze aangepast op basis van de bevindingen en klantenreacties. De klanten kunnen er dus op rekenen, dat Pepper bij elke ontmoeting steeds iets slimmer wordt.

Spraaktechnologie

Pepper maakt gebruik van een spraaktechnologie. Het onderzoek zal uitwijzen hoe deze technologie presteert. Pepper zal namelijk niet alleen contact hebben met klanten, maar ook met medewerkers. Dit vormt een ideaal moment om te zien of de robot namen herkent.
Volgens Robert de Ruiter van Univé Regio+, zullen robots mensen niet gaan vervangen. Als robots in gebruik worden genomen, dan zullen ze vooral dienen als aanvulling.

Robotisering

Robots zijn een ingrijpend voorbeeld van de veranderende samenleving. Wat dit kan betekenen voor de toekomst weet niemand. Het biedt wel kansen en de dienstverlening van Univé zou hier wellicht haar voordeel mee kunnen doen. Dit is voor de eerste test, waarbij Pepper wordt ingezet. Univé hoopt met deze test meer inzicht te krijgen in de rol van robots in de toekomst.

Robovalley

Univé is sinds kort deelnemer aan Robovalley. Dit is een samenwerking waarbij diverse organisaties onderzoek verrichten naar robotica. Univé heeft hier sinds kort een kantoor, waarbij zij samenwerkt met TU Delft Robotics Institute. Het kantoor heeft ook geleid tot contact met Interactive Robotics.
De organisatie waar Univé de test met Pepper samen mee uitvoert.

Klantcontact

Pepper is natuurlijk niet de enige vorm van klantcontact. Naast de gebruikelijke contactmethoden, maakt Univé sinds februari ook gebruik van videochat. Zo hoopt Univé op meerdere manieren service te bieden aan hun klanten. En daar plukt iedereen de vruchten van.

Verzekering.nl

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopst is en welke het beste bij u past.

Verzekeraar Generali stopt in Nederland

generali, verzekering, verzekeringen, asrGenerali, de verzekeraar met haar roots in Italië, wil zich richten op andere landen. Het bedrijf stopt zelf met de dienstverlening in Nederland, maar verzekeraar A.S.R. neemt graag de activiteiten in Nederland over.

Wie is Generali

“Assicurazioni Generali S.p.A.” oftewel Generali, is opgericht in de Italiaanse stad Triëst. Na de oprichting in 1835, kreeg het bedrijf in 1933 een belang in Nederland. Niet lang daarna besloot het bedrijf haar diensten in Nederland aan te bieden.

Dat het bedrijf een wereldspeler is op de verzekeringsmarkt, blijkt uit haar wereldwijde spreiding. Zo heeft het bedrijf meer dan 400 bedrijven in meer dan 60 landen en heeft 1 op de 4 Europeanen, een verzekering bij Generali.

De verzekeraar biedt diverse verzekeringen aan, waarbij de levensverzekeringen voor een groot deel van de inkomsten zorgen. Zo heeft het bedrijf ruim 25% van haar totale premie-inkomsten te danken aan levensverzekeringen.

Weg uit Nederland

De verzekeraar heeft besloten om de activiteiten in Nederland, geheel over te dragen aan verzekeraar A.S.R. Als de overname definitief wordt goedgekeurd door Nederlandsche Bank en de Autoriteit Consument & Markt, zal de overname uiterlijk in 2020 afgerond moeten worden.

De verzekeraar A.S.R. omvat diverse labels, waaronder de Europeesche Verzekeringen, Ditzo, De Amersfoortse en Ardanta.
De ruim 200 duizend Nederlandse cliënten, zullen in de loop van de komende jaren hun polis ondergebracht zien worden bij een van A.S.R. labels. En met het onderbrengen van de polis, zal het merk Generali, verdwijnen uit Nederland.
Wat dit betekent voor de huidige klanten, leest u hier.

Voordeel voor a.s.r.

A.S.R verwerft met de overname een groter marktaandeel van de Nederlandse verzekeringsmarkt. Door de potentie en invloed van Generali als wereldspeler versterkt A.S.R. hiermee haar positie. De Nederlandse cliënten kunnen er dan ook op vertrouwen dat de service die zij gewend zijn van Generali, gewaarborgd wordt.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Verzekeraar mag kapotte telefoon vervangen door refurbished toestel

Klachteninstituut Kifid heeft bepaald dat de verzekeraar een kapotte smartphone
van de verzekerde mag vervangen door een refurbished toestel.
Een refurbished toestel is een gebruikt toestel die eerst terug gebracht wordt naar de
leverancier. Het toestel wordt dan eventueel gerepareerd en er worden onderdelen
vervangen waar het nodig is. Als dan blijkt dat hij functioneert en eruitziet als een nieuw
toestel, kan hij als refurbished toestel worden verkocht.

Klachtenprocedure
Het klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), heeft in een klachtenprocedure
van een consument bepaald dat een verzekeraar een kapotte smartphone mag
vervangen door een refurbished toestel. De verzekerde had een klachtenprocedure bij
de Kifid opgestart omdat hij het niet eens was met het aanbod van zijn verzekeraar toen
zijn 11 maanden oude Sony Xperia Z5 kapotging.

Kwaliteitstest
De verzekeraar heeft een refurbished toestel van het type Sony Xperia Z3+ aangeboden
als vervanging. Dit toestel heeft alle kwaliteitstesten voor een nieuw toestel doorstaan en
het toestel zou bestaan uit nog nooit gebruikte fabrieksonderdelen. Bovendien heeft de
verzekeraar ook nog eens een garantie aangeboden van drie maanden met betrekking
tot defecten. Dit alles is voor het Kifid genoeg om te stellen dat de verzekeraar aan de
eisen voor vervanging heeft gedaan.

Tussenpersoon
Volgens de consument heeft de verzekeraar hem onvoldoende duidelijk gemaakt dat
een vervangend toestel, tweedehands onderdelen bevat. De verzekerde beweert dat
hem tijdens de aanschaf van de Xperia Z5 in de winkel is gezegd dat hij recht zou
hebben op een nieuw toestel. Het Kifid stelt dat het hier ging om een tussenpersoon,
namelijk de winkelier. De verzekeraar kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor
uitspraken van tussenpersonen. Tegen de uitspraak kan bij het Kifid geen beroep
aangetekend worden omdat het schadebedrag minder dan 25.000 euro bedraagt.
Verzekering afsluiten
Tel
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Steeds meer valse claims bij reisverzekering

KofferReisverzekeraars worden steeds vaker opgelicht. Vooral jongeren tussen de 25 en 35 jaar dienen het afgelopen halfjaar dubbel zoveel valse claims in als vorig jaar. Ze proberen geld te krijgen voor spullen die niet echt gestolen of kapot zijn.

Het Verbond van Verzekeraars zegt dat de stijging nog nooit zo groot geweest is dan dit jaar. “Het is niet zeker of er daadwerkelijk meer oplichters zijn opgestaan of dat er dit jaar meer mensen zijn betrapt. Verzekeraars worden in ieder geval steeds slimmer in het opsporen van fraudeurs.”

Jongeren
Onder jongeren is de stijging het hoogst. Jongeren vervalsen bijvoorbeeld bonnetjes uit het buitenland en claimen koffers vol met spullen die eigenlijk niet gestolen blijken te zijn. Op deze manier willen jongeren iets van hun vakantie “terugverdienen”.

Strenger controleren
Uit een onderzoek blijkt dat in 2016 10.000 mensen hun verzekering probeerden op te lichten. Dat is zo’n 20 procent meer dan in 2015. Verzekeraars zijn daardoor een stuk strenger gaan controleren. Wanneer u betrapt wordt, zal dit gevolgen hebben. Een woordvoerder van het Verbond van Verzekeraars vertelt: “Je moet de kosten terugbetalen en je kunt op de zwarte lijst komen te staan.” Het wordt dan heel lastig om nog een verzekering te krijgen en je betaalt een veel hogere premie.

Reisverzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een reisverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke reisverzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Kijk hier in onze vergelijker voor een reisverzekering die bij u past.

Nederland meest verzekerde land in Europa

tulpen

Volgens gegevens van Eurostat is Nederland het land waar de burgers procentueel gezien het meeste kwijt zijn aan verzekeringen. Nederlanders waren volgens gegevens van Eurostat in 2015 gemiddeld 4.2% van hun inkomsten kwijt aan verzekeringen. Daarmee heeft Nederland het hoogste percentage van alle EU-landen. Een kleine nuance is wel dat als de zorgverzekering wordt weggelaten Nederland in middenmoot eindigt. Lees verder

Verzekeringsmaatschappijen beïnvloeden onbewust consument

Het onbewust beïnvloeden van de keuzes van de consument door het gebruik van neuromarketing wordt vaak als iets kwaads afgeschilderd. Dit is echter een eenzijdige manier om hiernaar te kijken, aldus Verzekering.nl.  

Recentelijk heeft het de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een persbericht gepubliceerd over het gebruik van gedragswetenschappen in de marketing. Hierin wordt gesteld dat consumenten niet enkel op basis van informatie keuzes maken, maar zich ook onbewust laten beïnvloeden door de wijze waarop deze keuze wordt gepresenteerd. Hierbij spelen de gedragswetenschappen, met name psychologie en neurowetenschap, een grote rol. Het AFM heeft hierom besloten vanaf 2016 een expertisecentrum op te richten waardoor zij de financiële keuzes van consumenten kunnen onderzoeken en beïnvloeden.
Hoewel het AFM zich richt op de financiële markt, is neuromarketing niet enkel exclusief in te zetten voor deze sector. Ook de verzekeringssector én de consument kunnen baat hebben bij het gebruik van gedragswetenschappelijke kennis. Door de onvoorspelbaarheid van het gedrag van de consument is het voor verzekeringsbedrijven lastig in te schatten hoe hun clientèle in de toekomst zal handelen. Door het inzetten van neurowetenschap kan beter ingeschat worden of bijvoorbeeld de campagne aan zal slaan of niet, aldus professor Victor Lamme in een interview met Neurowetenschappen.nu. Verzekeringen kunnen dus gebruik maken van de gedragswetenschappen om zo efficiënt mogelijk consumenten te overtuigen van het feit dat nou juist zíj de juiste keuze zijn. Een bekend voorbeeld van een verzekering die hier gebruik van maakt, is VGZ. Maar niet alleen de verzekeringsmaatschappijen kunnen baat hebben bij neuromarketing, ook de consumenten. De keuzes die zij maken, zijn soms niet de beste. Dankzij neuromarketing kunnen er verzekeringen en marketingcampagnes worden geproduceerd die beter aansluiten op wat het brein eigenlijk wil.

Ditzo toch weer in zee met vergelijkingssites?

Ditzo

Begin dit jaar stopte internetverzekeraar Ditzo de samenwerking met vergelijkingssites. Want volgens deze verzekeraar is de consument zelf de enige echte onafhankelijke vergelijker. Maar het lijkt erop dat Ditzo hier nu, na ruim een half jaar, op terug komt en toch weer met vergelijkingssites in zee gaat. Kunnen verzekeraars toch niet zonder de verkoop via vergelijkingssites of heeft Ditzo hier misschien een andere reden voor?
Lees verder

Zorgkosten buiten Europa in 2017 uit basiszorgverzekering

Zorgverzekering

Zorgkosten die mensen in geval van tijdelijk verblijf buiten Europa maken behoren vanaf 1 januari 2017 niet meer tot het basispakket van de zorgverzekering. De ministerraad heeft daarmee ingestemd op voorstel van minister Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Het wetsvoorstel volgt direct uit een afspraak in het regeerakkoord van het kabinet-Rutte I dat later is overgenomen door de huidige regering. Met de beperking van de zogenaamde werelddekking is een besparing van 60 miljoen euro per jaar gemoeid.
Lees verder