Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Nieuws over Rechtsbijstandverzekeringen

Juridisch conflict maar niet verzekerd voor rechtsbijstand?

court-cases-judge-hammer-550

Bent u ooit bij een juridisch conflict betrokken geraakt? Zo ja, weet u inmiddels wel dat juridische hulp duur kan zijn. Uw verzekeraar dekt de kosten als u een rechtsbijstandsverzekering heeft. Maar wat kunt u doen als u niet verzekerd bent voor rechtsbijstand en toch betrokken raakt bij een juridisch conflict?

Onverwachts conflict

De noodzaak van rechtshulp, kan sneller voorkomen dan u waarschijnlijk verwacht. U kunt bijvoorbeeld betrokken raken bij een aanrijding en overtuigd zijn van uw onschuld. Maar als de tegenpartij vervolgens ook van mening is geen schuld te hebben, kan dit wel eens resulteren in een juridisch conflict.
U kunt dan behoefte hebben aan juridische bijstand, maar als u geen rechtsbijstandsverzekering heeft, zult u waarschijnlijk zelf de rekening moeten betalen. U kunt ook niet even snel een rechtsbijstandsverzekering afsluiten, omdat alleen onverwachte conflicten verzekerd zijn.

Juridisch loket

Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft, kunt u bij een juridisch conflict natuurlijk het beste meteen contact opnemen met uw verzekeraar. Maar als u niet verzekerd bent, kunt u het beste contact opnemen met het juridisch loket.
U kunt uw verhaal doen bij het juridisch loket en zij zullen u zoveel mogelijk adviseren. Indien noodzakelijk, kan u worden doorverwezen naar een mediator of een advocaat. Contact met het juridisch loket is gratis, maar een eventuele doorverwijzing niet. U betaalt bij een doorverwijzing geval altijd een eigen bijdrage.
U kunt mogelijk wel voldoen aan de voorwaarden voor gefinancierde rechtsbijstand

Mediator
Een mediator is onpartijdig en zal in een vroeg stadium proberen te bemiddelen. Er wordt hierbij zoveel mogelijk gezocht naar een oplossing, waar alle partijen tevreden mee zijn. Dit is vooral nuttig, als gaat om een conflict tussen partijen die langere tijd met elkaar in contact zullen blijven. Bijvoorbeeld buren, familieleden, werkgevers en werknemers, halen over het algemeen meer voordeel uit een dergelijke oplossing.

Advocaat
Een advocaat is partijdig en zal voornamelijk of alleen voor úw belangen opkomen. De advocaat zal enkel voor een structurele oplossing gaan, als u daar baat bij heeft.
U heeft echter wel een diagnosedocument nodig om te kunnen worden doorverwezen naar een advocaat. Dit document kunt u met behulp van uw BSN-nummer aanvragen bij het loket.

Gefinancierde rechtsbijstand
U komt mogelijk in aanmerking voor een vergoeding van de kosten die u maakt tijdens de juridische procedure. Uw mediator of advocaat stelt samen met u een aanvraag op en vraagt rechtsbijstand voor u aan bij de Raad voor Rechtsbijstand.

Eigen bijdrage
U betaalt echter wel altijd een eigen bijdrage. Deze bijdrage is afhankelijk van uw inkomen en vermogen. Als u een diagnosedocument kunt overhandigen, krijgt u een korting van 53 euro op uw eigen bijdrage.

Prepaid rechtshulp

Sommige verzekeraars bieden rechtshulp aan op prepaid basis. Hierbij weet u van tevoren wat de verzekeraar voor u kan betekenen op het gebied van juridische assistentie en wat dit gaat kosten. Zo kunt u zelfs als u geen rechtsbijstandsverzekering heeft, toch gebruik maken van de hulp van een verzekeraar.
Het zal echter alsnog duurder uitpakken dan een complete rechtsbijstandsverzekering. U krijgt namelijk alleen hulp bij de zaken die u bespreekt met de verzekeraar. Mocht de zaak toch ingewikkelder blijken zijn of escaleren, dan zult u meer hulp moeten inkopen.

Rechtsbijstandsverzekering

Toch kunt u beter het zekere voor het onzekere nemen en uzelf meteen verzekeren voor juridische hulp. U heeft al een complete rechtsbijstandsverzekering voor uzelf, uw partner en eventuele kinderen voor zo’n twee tientjes per maand.
U hoeft dan geen aanvullende rechtsbijstandsverzekeringen af te sluiten voor bijvoorbeeld uw motorvoertuig(en) of inboedel. Het zit er namelijk allemaal al in. Mocht u dan toch betrokken raken bij een juridische kwestie, dan doet het onderwerp er niet toe. U bent gewoon verzekerd.
Eén telefoontje naar uw verzekeraar en u bent op de hoogte. Wel zo makkelijk.

Verzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een rechtsbijstandsverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Pittig klantcontact met een robot

Verzekeraar, verzekering, Unive, robot, robotica, pepper, klantcontact

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe het zou zijn om een gesprek te voeren met een robot? Als u woonachtig bent in de omgeving van Heerhugowaard, krijgt u deze mogelijkheid! De komende vijf weken, worden klanten van de Univé-winkel in Heerhugowaard onthaald door robot Pepper.
De robot staat hier als onderdeel van een onderzoek van de Verzekeraar. Er wordt onderzocht hoe klanten de digitale ontwikkelingen en interactie met een robot ervaren.

Pittig onthaal

Pepper zal om de week in de winkel aanwezig zijn. De klanten van de winkel, worden bij binnenkomst begroet door de robot. De robot zal vervolgens proberen een gesprek te voeren over hun afspraak. Klanten kunnen er ook voor kiezen om een quiz te doen met de mechanische gastvrouw.
In de weken dat Pepper niet aanwezig is, wordt ze aangepast op basis van de bevindingen en klantenreacties. De klanten kunnen er dus op rekenen, dat Pepper bij elke ontmoeting steeds iets slimmer wordt.

Spraaktechnologie

Pepper maakt gebruik van een spraaktechnologie. Het onderzoek zal uitwijzen hoe deze technologie presteert. Pepper zal namelijk niet alleen contact hebben met klanten, maar ook met medewerkers. Dit vormt een ideaal moment om te zien of de robot namen herkent.
Volgens Robert de Ruiter van Univé Regio+, zullen robots mensen niet gaan vervangen. Als robots in gebruik worden genomen, dan zullen ze vooral dienen als aanvulling.

Robotisering

Robots zijn een ingrijpend voorbeeld van de veranderende samenleving. Wat dit kan betekenen voor de toekomst weet niemand. Het biedt wel kansen en de dienstverlening van Univé zou hier wellicht haar voordeel mee kunnen doen. Dit is voor de eerste test, waarbij Pepper wordt ingezet. Univé hoopt met deze test meer inzicht te krijgen in de rol van robots in de toekomst.

Robovalley

Univé is sinds kort deelnemer aan Robovalley. Dit is een samenwerking waarbij diverse organisaties onderzoek verrichten naar robotica. Univé heeft hier sinds kort een kantoor, waarbij zij samenwerkt met TU Delft Robotics Institute. Het kantoor heeft ook geleid tot contact met Interactive Robotics.
De organisatie waar Univé de test met Pepper samen mee uitvoert.

Klantcontact

Pepper is natuurlijk niet de enige vorm van klantcontact. Naast de gebruikelijke contactmethoden, maakt Univé sinds februari ook gebruik van videochat. Zo hoopt Univé op meerdere manieren service te bieden aan hun klanten. En daar plukt iedereen de vruchten van.

Verzekering.nl

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopst is en welke het beste bij u past.

Verzekeraar Generali stopt in Nederland

generali, verzekering, verzekeringen, asrGenerali, de verzekeraar met haar roots in Italië, wil zich richten op andere landen. Het bedrijf stopt zelf met de dienstverlening in Nederland, maar verzekeraar A.S.R. neemt graag de activiteiten in Nederland over.

Wie is Generali

“Assicurazioni Generali S.p.A.” oftewel Generali, is opgericht in de Italiaanse stad Triëst. Na de oprichting in 1835, kreeg het bedrijf in 1933 een belang in Nederland. Niet lang daarna besloot het bedrijf haar diensten in Nederland aan te bieden.

Dat het bedrijf een wereldspeler is op de verzekeringsmarkt, blijkt uit haar wereldwijde spreiding. Zo heeft het bedrijf meer dan 400 bedrijven in meer dan 60 landen en heeft 1 op de 4 Europeanen, een verzekering bij Generali.

De verzekeraar biedt diverse verzekeringen aan, waarbij de levensverzekeringen voor een groot deel van de inkomsten zorgen. Zo heeft het bedrijf ruim 25% van haar totale premie-inkomsten te danken aan levensverzekeringen.

Weg uit Nederland

De verzekeraar heeft besloten om de activiteiten in Nederland, geheel over te dragen aan verzekeraar A.S.R. Als de overname definitief wordt goedgekeurd door Nederlandsche Bank en de Autoriteit Consument & Markt, zal de overname uiterlijk in 2020 afgerond moeten worden.

De verzekeraar A.S.R. omvat diverse labels, waaronder de Europeesche Verzekeringen, Ditzo, De Amersfoortse en Ardanta.
De ruim 200 duizend Nederlandse cliënten, zullen in de loop van de komende jaren hun polis ondergebracht zien worden bij een van A.S.R. labels. En met het onderbrengen van de polis, zal het merk Generali, verdwijnen uit Nederland.
Wat dit betekent voor de huidige klanten, leest u hier.

Voordeel voor a.s.r.

A.S.R verwerft met de overname een groter marktaandeel van de Nederlandse verzekeringsmarkt. Door de potentie en invloed van Generali als wereldspeler versterkt A.S.R. hiermee haar positie. De Nederlandse cliënten kunnen er dan ook op vertrouwen dat de service die zij gewend zijn van Generali, gewaarborgd wordt.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Nederland meest verzekerde land in Europa

tulpen

Volgens gegevens van Eurostat is Nederland het land waar de burgers procentueel gezien het meeste kwijt zijn aan verzekeringen. Nederlanders waren volgens gegevens van Eurostat in 2015 gemiddeld 4.2% van hun inkomsten kwijt aan verzekeringen. Daarmee heeft Nederland het hoogste percentage van alle EU-landen. Een kleine nuance is wel dat als de zorgverzekering wordt weggelaten Nederland in middenmoot eindigt. Lees verder

Rechtsbijstand van verzekeraars wordt goed beoordeeld

recht

Uit het onderzoek naar civiele handelszaken blijkt dat de rechtshulp die verzekeraars bieden het beste wordt beoordeeld. Deze vorm van rechtshulp staat tegenover de hulp die mensen rechtstreeks vanuit een advocatenkantoor inschakelen zonder dat er een verzekeraar aan te pas komt. Dit is een groot compliment naar verzekeraars toe. Door klanten wordt de rechtshulp beoordeeld met een 7,5. Het onderzoek is uitgevoerd vanwege de verhoging van de competentiegrens in 2011. Lees verder

Men grijpt steeds sneller naar de rechtsbijstand

freg

Het aantal hulpvragen in de rechtsbijstand neemt toe. Dat constateert de Barometer 2016-2017 van Stichting Achmea Rechtsbijstand. In deze Barometer staan alle ontwikkelingen op het gebied van rechtsbijstand. Verzekeraar Achmea ziet een groei in het aantal meldingen die men doet. Ook het aantal hulpvragen over zaken zoals burenruzies stijgt. Lees verder

Verzekeringsmaatschappijen beïnvloeden onbewust consument

Het onbewust beïnvloeden van de keuzes van de consument door het gebruik van neuromarketing wordt vaak als iets kwaads afgeschilderd. Dit is echter een eenzijdige manier om hiernaar te kijken, aldus Verzekering.nl.  

Recentelijk heeft het de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een persbericht gepubliceerd over het gebruik van gedragswetenschappen in de marketing. Hierin wordt gesteld dat consumenten niet enkel op basis van informatie keuzes maken, maar zich ook onbewust laten beïnvloeden door de wijze waarop deze keuze wordt gepresenteerd. Hierbij spelen de gedragswetenschappen, met name psychologie en neurowetenschap, een grote rol. Het AFM heeft hierom besloten vanaf 2016 een expertisecentrum op te richten waardoor zij de financiële keuzes van consumenten kunnen onderzoeken en beïnvloeden.
Hoewel het AFM zich richt op de financiële markt, is neuromarketing niet enkel exclusief in te zetten voor deze sector. Ook de verzekeringssector én de consument kunnen baat hebben bij het gebruik van gedragswetenschappelijke kennis. Door de onvoorspelbaarheid van het gedrag van de consument is het voor verzekeringsbedrijven lastig in te schatten hoe hun clientèle in de toekomst zal handelen. Door het inzetten van neurowetenschap kan beter ingeschat worden of bijvoorbeeld de campagne aan zal slaan of niet, aldus professor Victor Lamme in een interview met Neurowetenschappen.nu. Verzekeringen kunnen dus gebruik maken van de gedragswetenschappen om zo efficiënt mogelijk consumenten te overtuigen van het feit dat nou juist zíj de juiste keuze zijn. Een bekend voorbeeld van een verzekering die hier gebruik van maakt, is VGZ. Maar niet alleen de verzekeringsmaatschappijen kunnen baat hebben bij neuromarketing, ook de consumenten. De keuzes die zij maken, zijn soms niet de beste. Dankzij neuromarketing kunnen er verzekeringen en marketingcampagnes worden geproduceerd die beter aansluiten op wat het brein eigenlijk wil.

Ditzo toch weer in zee met vergelijkingssites?

Ditzo

Begin dit jaar stopte internetverzekeraar Ditzo de samenwerking met vergelijkingssites. Want volgens deze verzekeraar is de consument zelf de enige echte onafhankelijke vergelijker. Maar het lijkt erop dat Ditzo hier nu, na ruim een half jaar, op terug komt en toch weer met vergelijkingssites in zee gaat. Kunnen verzekeraars toch niet zonder de verkoop via vergelijkingssites of heeft Ditzo hier misschien een andere reden voor?
Lees verder

Rechtsbijstandverzekering? Niet voor de Groningers

Aardbevingen in Groningen

De bewoners van het aardbevingsgebied in Groningen kunnen geen rechtsbijstandverzekering afsluiten. Dit blijkt uit onderzoek van RTV Noord. De regionale omroep deed aanvragen voor deze verzekeringen op naam van fictieve inwoners van Loppersum en Groningen. De grootste verzekeraars DAS, ARAG, Univé en de Rabobank (Interpolis) wezen de aanvragen allemaal af.
Lees verder