Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Nieuws over Opstalverzekeringen

Postbode bespioneert uw rieten dak voor verzekeraars

verzekering, verzekeringen, rieten dak, brandgevaarlijk, schroefdak, inboedelverzekering, opstalverzekering, Infofolio, PostNL

Uw postbode gaat binnenkort meer doen dan enkel uw post bij u afleveren. Postbodes ontvangen morgen instructies om landelijk bezorgadressen te inspecteren tijdens de bezorgroutes. De bevindingen zullen vervolgens worden doorgegeven aan verzekeraars, die deze informatie zullen gebruiken om risico’s in kaart te brengen en te analyseren.

Risico’s voor verzekeraar

De verzekeraars zijn benieuwd naar het aantal en soort woningen dat rieten daken heeft. Deze daken zouden namelijk zeer vatbaar zijn voor brandschade. Ook zou een rieten dak tot meer schade kunnen leiden bij een uitslaande brand met vliegvuurgevaar.

De postbodes zullen in opdracht van het bedrijf Infofolio, 1,4 miljoen adressen controleren op de daken. Er heeft in samenwerking met PostNL al op kleine schaal, een eerdere proef plaatsgevonden in Deventer en Breda.

Verzekeraars hopen op deze manier meer informatie in te winnen over het aantal woningen met een rieten dak en het soort rieten dak. Schade door brand wordt namelijk gedekt door de inboedel- en opstalverzekeringen. Als woningen een dak hebben die vatbaar is voor schade door brand, dan kunnen verzekeraars wel eens hoge schadeclaims verwachten.

Het is daarom ook niet vreemd dat de verzekeraars benieuwd zijn of de premies die zij berekenen voor de inboedel- en opstalverzekeringen, nog wel in verhouding staan tot de risico’s.

Traditioneel rieten dak

Een rieten dak met een open constructie wordt gezien als een traditioneel rieten dak. Het riet wordt vastgeschroefd op de balken waar het dak uit bestaat. Dit is een zeer lichte constructie die optimale ventilatie met zich meebrengt. Helaas is deze constructie vrij brandgevaarlijk.
Zelfs als uw dak is behandeld met een brandvertragende coating, blijft het brandgevaar een stuk hoger dan bij een schroefdak.

Als u een traditioneel rieten dak heeft, kunt u er dus op rekenen dat uw verzekeraar een hoge premie zal vragen dan als u een pannendak zou hebben. Het kan zelfs zo zijn, dat een verzekeraar uw dak een te groot risico vindt en uw woning niet wil verzekeren.

Schroefdak

Een rieten dak met een gesloten constructie wordt ook wel schroefdak genoemd. Hierbij wordt het riet op platen vastgeschroefd. In tegenstelling tot een traditioneel rieten dak, zorgt een schroefdak niet voor optimale ventilatie. Maar omdat uw woning nu wel beter geïsoleerd is, kunt uw wel besparen op uw energierekening.
Een schroefdak is daarnaast ook een stuk minder brandgevaarlijk en daardoor ook een stuk makkelijker te verzekeren.

Verzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Pittig klantcontact met een robot

Verzekeraar, verzekering, Unive, robot, robotica, pepper, klantcontact

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe het zou zijn om een gesprek te voeren met een robot? Als u woonachtig bent in de omgeving van Heerhugowaard, krijgt u deze mogelijkheid! De komende vijf weken, worden klanten van de Univé-winkel in Heerhugowaard onthaald door robot Pepper.
De robot staat hier als onderdeel van een onderzoek van de Verzekeraar. Er wordt onderzocht hoe klanten de digitale ontwikkelingen en interactie met een robot ervaren.

Pittig onthaal

Pepper zal om de week in de winkel aanwezig zijn. De klanten van de winkel, worden bij binnenkomst begroet door de robot. De robot zal vervolgens proberen een gesprek te voeren over hun afspraak. Klanten kunnen er ook voor kiezen om een quiz te doen met de mechanische gastvrouw.
In de weken dat Pepper niet aanwezig is, wordt ze aangepast op basis van de bevindingen en klantenreacties. De klanten kunnen er dus op rekenen, dat Pepper bij elke ontmoeting steeds iets slimmer wordt.

Spraaktechnologie

Pepper maakt gebruik van een spraaktechnologie. Het onderzoek zal uitwijzen hoe deze technologie presteert. Pepper zal namelijk niet alleen contact hebben met klanten, maar ook met medewerkers. Dit vormt een ideaal moment om te zien of de robot namen herkent.
Volgens Robert de Ruiter van Univé Regio+, zullen robots mensen niet gaan vervangen. Als robots in gebruik worden genomen, dan zullen ze vooral dienen als aanvulling.

Robotisering

Robots zijn een ingrijpend voorbeeld van de veranderende samenleving. Wat dit kan betekenen voor de toekomst weet niemand. Het biedt wel kansen en de dienstverlening van Univé zou hier wellicht haar voordeel mee kunnen doen. Dit is voor de eerste test, waarbij Pepper wordt ingezet. Univé hoopt met deze test meer inzicht te krijgen in de rol van robots in de toekomst.

Robovalley

Univé is sinds kort deelnemer aan Robovalley. Dit is een samenwerking waarbij diverse organisaties onderzoek verrichten naar robotica. Univé heeft hier sinds kort een kantoor, waarbij zij samenwerkt met TU Delft Robotics Institute. Het kantoor heeft ook geleid tot contact met Interactive Robotics.
De organisatie waar Univé de test met Pepper samen mee uitvoert.

Klantcontact

Pepper is natuurlijk niet de enige vorm van klantcontact. Naast de gebruikelijke contactmethoden, maakt Univé sinds februari ook gebruik van videochat. Zo hoopt Univé op meerdere manieren service te bieden aan hun klanten. En daar plukt iedereen de vruchten van.

Verzekering.nl

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopst is en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Nederland meest verzekerde land in Europa

tulpen

Volgens gegevens van Eurostat is Nederland het land waar de burgers procentueel gezien het meeste kwijt zijn aan verzekeringen. Nederlanders waren volgens gegevens van Eurostat in 2015 gemiddeld 4.2% van hun inkomsten kwijt aan verzekeringen. Daarmee heeft Nederland het hoogste percentage van alle EU-landen. Een kleine nuance is wel dat als de zorgverzekering wordt weggelaten Nederland in middenmoot eindigt. Lees verder

Verzekeringsmaatschappijen beïnvloeden onbewust consument

Het onbewust beïnvloeden van de keuzes van de consument door het gebruik van neuromarketing wordt vaak als iets kwaads afgeschilderd. Dit is echter een eenzijdige manier om hiernaar te kijken, aldus Verzekering.nl.  

Recentelijk heeft het de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een persbericht gepubliceerd over het gebruik van gedragswetenschappen in de marketing. Hierin wordt gesteld dat consumenten niet enkel op basis van informatie keuzes maken, maar zich ook onbewust laten beïnvloeden door de wijze waarop deze keuze wordt gepresenteerd. Hierbij spelen de gedragswetenschappen, met name psychologie en neurowetenschap, een grote rol. Het AFM heeft hierom besloten vanaf 2016 een expertisecentrum op te richten waardoor zij de financiële keuzes van consumenten kunnen onderzoeken en beïnvloeden.
Hoewel het AFM zich richt op de financiële markt, is neuromarketing niet enkel exclusief in te zetten voor deze sector. Ook de verzekeringssector én de consument kunnen baat hebben bij het gebruik van gedragswetenschappelijke kennis. Door de onvoorspelbaarheid van het gedrag van de consument is het voor verzekeringsbedrijven lastig in te schatten hoe hun clientèle in de toekomst zal handelen. Door het inzetten van neurowetenschap kan beter ingeschat worden of bijvoorbeeld de campagne aan zal slaan of niet, aldus professor Victor Lamme in een interview met Neurowetenschappen.nu. Verzekeringen kunnen dus gebruik maken van de gedragswetenschappen om zo efficiënt mogelijk consumenten te overtuigen van het feit dat nou juist zíj de juiste keuze zijn. Een bekend voorbeeld van een verzekering die hier gebruik van maakt, is VGZ. Maar niet alleen de verzekeringsmaatschappijen kunnen baat hebben bij neuromarketing, ook de consumenten. De keuzes die zij maken, zijn soms niet de beste. Dankzij neuromarketing kunnen er verzekeringen en marketingcampagnes worden geproduceerd die beter aansluiten op wat het brein eigenlijk wil.

Inbrekers komen graag via achterdeur

Inbraakpreventie

Inbrekers in ons land komen en gaan graag via de achterdeur. En laat deze deur nou net veel minder goed beveiligd zijn dan de voordeur. Dit blijkt uit onderzoek van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken waaraan 572 Nederlandse huishoudens meededen. Daarbij is het met de beveiliging van huurwoningen nog slechter gesteld dan bij koopwoningen. Met behulp van simpel gereedschap slagen inbrekers erin om in een ogenblik het slot te forceren.
Lees verder

Ditzo toch weer in zee met vergelijkingssites?

Ditzo

Begin dit jaar stopte internetverzekeraar Ditzo de samenwerking met vergelijkingssites. Want volgens deze verzekeraar is de consument zelf de enige echte onafhankelijke vergelijker. Maar het lijkt erop dat Ditzo hier nu, na ruim een half jaar, op terug komt en toch weer met vergelijkingssites in zee gaat. Kunnen verzekeraars toch niet zonder de verkoop via vergelijkingssites of heeft Ditzo hier misschien een andere reden voor?
Lees verder

Nieuwe technologieën voor verzekeringen

Achmea

Verzekeringsmaatschappij Achmea timmert hard aan de weg om in de komende jaren nieuwe technologieën te koppelen aan verzekeringen. De traditionele manier van verzekeren staat onder druk en verzekeraars moeten hier op in spelen. Volgens de grootste verzekeraar van Nederland gaat ‘the internet of things’ een belangrijke rol spelen in ons leven.
Lees verder

Extreem weer doet premie niet direct stijgen

Er zijn dit jaar al een aantal zware stormen en fikse buien over Nederland getrokken. Dit zorgde elke keer voor veel drukte bij onder andere inboedel- en opstalverzekeraars. En ook afgelopen weekend hadden veel mensen wateroverlast door de enorme hoeveelheid regen die in korte tijd viel. Toch zal extreem weer, die gerelateerd wordt aan de klimaatverandering, niet direct zorgen voor hogere verzekeringspremies.
Lees verder

Ben jij de storm zonder ‘kleerscheuren’ doorgekomen?

Veel mensen genieten momenteel van hun welverdiende zomervakantie en hebben geen idee van de storm die afgelopen zaterdag over ons land raasde. Het Verbond van Verzekeraars raadt vakantiegangers dan ook aan om contact op te nemen met een familielid, vriend of goede buur om even kijkje te nemen in huis of bij de auto. Indien er schade is kan er direct actie worden ondernomen om verdere schade te voorkomen.
Lees verder