Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Nieuws over Inboedelverzekeringen

Verzekeraar Generali stopt in Nederland

generali, verzekering, verzekeringen, asrGenerali, de verzekeraar met haar roots in Italië, wil zich richten op andere landen. Het bedrijf stopt zelf met de dienstverlening in Nederland, maar verzekeraar A.S.R. neemt graag de activiteiten in Nederland over.

Wie is Generali

“Assicurazioni Generali S.p.A.” oftewel Generali, is opgericht in de Italiaanse stad Triëst. Na de oprichting in 1835, kreeg het bedrijf in 1933 een belang in Nederland. Niet lang daarna besloot het bedrijf haar diensten in Nederland aan te bieden.

Dat het bedrijf een wereldspeler is op de verzekeringsmarkt, blijkt uit haar wereldwijde spreiding. Zo heeft het bedrijf meer dan 400 bedrijven in meer dan 60 landen en heeft 1 op de 4 Europeanen, een verzekering bij Generali.

De verzekeraar biedt diverse verzekeringen aan, waarbij de levensverzekeringen voor een groot deel van de inkomsten zorgen. Zo heeft het bedrijf ruim 25% van haar totale premie-inkomsten te danken aan levensverzekeringen.

Weg uit Nederland

De verzekeraar heeft besloten om de activiteiten in Nederland, geheel over te dragen aan verzekeraar A.S.R. Als de overname definitief wordt goedgekeurd door Nederlandsche Bank en de Autoriteit Consument & Markt, zal de overname uiterlijk in 2020 afgerond moeten worden.

De verzekeraar A.S.R. omvat diverse labels, waaronder de Europeesche Verzekeringen, Ditzo, De Amersfoortse en Ardanta.
De ruim 200 duizend Nederlandse cliënten, zullen in de loop van de komende jaren hun polis ondergebracht zien worden bij een van A.S.R. labels. En met het onderbrengen van de polis, zal het merk Generali, verdwijnen uit Nederland.

Voordeel voor a.s.r.

A.S.R verwerft met de overname een groter marktaandeel van de Nederlandse verzekeringsmarkt. Door de potentie en invloed van Generali als wereldspeler versterkt A.S.R. hiermee haar positie. De Nederlandse cliënten kunnen er dan ook op vertrouwen dat de service die zij gewend zijn van Generali, gewaarborgd wordt.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Duurdere polis door klimaatverandering

Klimaatverandering, schade, verzekering, verzekeringen, neerslag, regen, hagel, hagelstenen, megahagel

Klimaatverandering zorgt voor veel hogere schades, waardoor verzekeraars zijn genoodzaakt om de premies voor diverse verzekeringen te verhogen. De autoverzekering treft het grootste aantal huishoudens, vanwege het grote aantal autobezitters. Maar ook de inboedel en brandverzekeringen krijgen te maken met hogere premies.

Meer schade door weersomstandigheden

Volgens het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI), kan klimaatverandering voor een recordniveau aan neerslag en zelfs voor mega hagelbuien zorgen.
Dit soort extreme scenario’s leiden vaak tot meer schade dan verwacht, waardoor de verzekeraar vaak hogere bedragen uitkeert.
Een gevolg hiervan, is dat verzekerden kunnen rekenen op een hogere premie.

Huidig schadebedrag hoger dan verwacht

Het Verbond van Verzekeraars heeft enkele jaren geleden een verwachting van het jaarlijkse schadebedrag opgesteld. Er is hierbij er gekeken naar de verwachte hoogte van het schadebedrag in de komende jaren.
Het huidige schadebedrag is echter nu al hoger dan verwacht. Het verbond heeft hierdoor besloten om uit te gaan van het ergste scenario. Dit scenario is tot stand gekomen door de vier klimaatscenario’s van het KNMI, te vergelijken en de gevolgen te berekenen.

Stijging schadebedrag in de toekomst

Volgens het rapport van het Verbond van Verzekeraars, kunnen de premies per huishouden rekenen op een stijging van 20 tot 30 euro per jaar.
Het jaarlijkse schadebedrag zou over ongeveer 70 jaar bijna 230 miljoen euro hoger zijn, dan het huidige schadebedrag. Dit betekent dat er elk jaar ruim 3 miljoen euro bovenop het huidige schadebedrag van dat jaar komt.

Een woordvoerder van het verbond geeft aan dat het grootste deel van de schade, het gevolg is van regen. Het is alsnog niet helemaal duidelijk hoe de toename van het schadebedrag precies zal verlopen. “de schade zal hoe dan ook toenemen”, aldus de woordvoerder.

Auto- en inboedelverzekering

Bent u benieuwd of uw huidige auto- of inboedelverzekering nog goed bij u past?
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klik hier voor de vergelijker voor de autoverzekering.

Klik hier voor de vergelijker voor de inboedelverzekering.

Verzekeraars geven bijna geen beveiligingskorting meer

castle-1789929_960_720
Uw huis beveiligen tegen inbraak kan u een veiliger gevoel geven. Als u uw woning extra wilt beveiligen tegen inbrekers, kunt u ook nog eens flink wat geld besparen door de aanbiedingen van inboedelverzekeraars met elkaar te vergelijken. Maar hoeveel korting kunt u krijgen en wat moet u daarvoor doen?

Met een goede inbraakpreventie neemt de kans op inbraak tot maar liefst 90 procent af. Dit blijkt uit een onderzoek van de politie. Een goede reden dus om uw woning extra te beveiligen.

Hoeveel korting geven de verzekeraars?
Het Inboedelverzekering Informatie Centrum heeft 34 verzekeraars ondervraagd en heeft vastgesteld dat er in totaal 14 verzekeraars zijn die helemaal geen korting geven aan verzekerden die een beter beveiligde woning hebben. Dit zijn ook grote verzekeraars zoals Interpolis, Reaal, Univé, ING en de SNS.

Wanneer u als verzekerde veel geld wilt uitgeven aan een beveiligde woning, krijgt u bij de verzekeraars ABN Amro, Delta Lloyd en Bruns ten Brink een premiekorting van 20 procent. U profiteert van de kortingen als u tijdens het afsluiten van uw inboedelverzekering aangeeft welke inbraakpreventie u in uw huis heeft. Zo kunt u direct gebruik maken van de korting.

De verzekeraars zullen niet veel meer kortingen gaan geven. Dit omdat een inbraak ongeveer 20 procent van het verzekeringsrisico is. In de meeste gevallen geven verzekeraars 10 of 15 procent premiekorting. Het is dus erg lastig om de kosten van de anti-inbraakmaatregelen terug te verdienen met een lage maandpremie.

Inboedelverzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een inboedelverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke inboedelverzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Verzekeraar mag kapotte telefoon vervangen door refurbished toestel

Klachteninstituut Kifid heeft bepaald dat de verzekeraar een kapotte smartphone
van de verzekerde mag vervangen door een refurbished toestel.
Een refurbished toestel is een gebruikt toestel die eerst terug gebracht wordt naar de
leverancier. Het toestel wordt dan eventueel gerepareerd en er worden onderdelen
vervangen waar het nodig is. Als dan blijkt dat hij functioneert en eruitziet als een nieuw
toestel, kan hij als refurbished toestel worden verkocht.

Klachtenprocedure
Het klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), heeft in een klachtenprocedure
van een consument bepaald dat een verzekeraar een kapotte smartphone mag
vervangen door een refurbished toestel. De verzekerde had een klachtenprocedure bij
de Kifid opgestart omdat hij het niet eens was met het aanbod van zijn verzekeraar toen
zijn 11 maanden oude Sony Xperia Z5 kapotging.

Kwaliteitstest
De verzekeraar heeft een refurbished toestel van het type Sony Xperia Z3+ aangeboden
als vervanging. Dit toestel heeft alle kwaliteitstesten voor een nieuw toestel doorstaan en
het toestel zou bestaan uit nog nooit gebruikte fabrieksonderdelen. Bovendien heeft de
verzekeraar ook nog eens een garantie aangeboden van drie maanden met betrekking
tot defecten. Dit alles is voor het Kifid genoeg om te stellen dat de verzekeraar aan de
eisen voor vervanging heeft gedaan.

Tussenpersoon
Volgens de consument heeft de verzekeraar hem onvoldoende duidelijk gemaakt dat
een vervangend toestel, tweedehands onderdelen bevat. De verzekerde beweert dat
hem tijdens de aanschaf van de Xperia Z5 in de winkel is gezegd dat hij recht zou
hebben op een nieuw toestel. Het Kifid stelt dat het hier ging om een tussenpersoon,
namelijk de winkelier. De verzekeraar kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor
uitspraken van tussenpersonen. Tegen de uitspraak kan bij het Kifid geen beroep
aangetekend worden omdat het schadebedrag minder dan 25.000 euro bedraagt.
Verzekering afsluiten
Tel
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Wordt de barbecue wel of niet meeverzekerd?

kebab

Afgelopen week besliste het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) dat een barbecue niet onder het tuinmeubilair valt (en daarmee dus niet onder de inboedelverzekering). Dit besluit werd genomen naar aanleiding van een zaak tussen verzekeraar Aegon en een verzekerde waarvan twee gloednieuwe Green Egg-barbecues uit de tuin werden gestolen. De gedupeerde wilde dat Aegon de barbecues zou vergoeden, maar volgens de verzekeraar vallen barbecues niet onder meubilair. Aegon hanteert de definitie van het woord meubel uit de Van Dale. Naar aanleiding van deze uitspraak rees bij veel mensen de vraag of de barbecue nou wel of niet onder hun inboedelverzekering valt. Zo ook bij Verzekering.nl. Wij zochten het voor je uit. Lees verder

Nederland meest verzekerde land in Europa

tulpen

Volgens gegevens van Eurostat is Nederland het land waar de burgers procentueel gezien het meeste kwijt zijn aan verzekeringen. Nederlanders waren volgens gegevens van Eurostat in 2015 gemiddeld 4.2% van hun inkomsten kwijt aan verzekeringen. Daarmee heeft Nederland het hoogste percentage van alle EU-landen. Een kleine nuance is wel dat als de zorgverzekering wordt weggelaten Nederland in middenmoot eindigt. Lees verder

Wees alert tijdens de kerstdagen!

kerst

De kerstdagen staan alweer voor de deur. Voor veel mensen betekent dit een uitgelezen mogelijkheid om tijd met vrienden of familie door te brengen. Het is misschien niet prettig om te horen maar inbrekers hebben dit ook door en profiteren hier volop van. Terwijl jij zit te smullen van de kerstrollade van je schoonmoeder is er een reële kans dat er een wildvreemde man in je huis aan het rondsnuffelen is. Maak het inbrekers daarom niet te makkelijk! Lees verder

Verzekeringsmaatschappijen beïnvloeden onbewust consument

Het onbewust beïnvloeden van de keuzes van de consument door het gebruik van neuromarketing wordt vaak als iets kwaads afgeschilderd. Dit is echter een eenzijdige manier om hiernaar te kijken, aldus Verzekering.nl.  

Recentelijk heeft het de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een persbericht gepubliceerd over het gebruik van gedragswetenschappen in de marketing. Hierin wordt gesteld dat consumenten niet enkel op basis van informatie keuzes maken, maar zich ook onbewust laten beïnvloeden door de wijze waarop deze keuze wordt gepresenteerd. Hierbij spelen de gedragswetenschappen, met name psychologie en neurowetenschap, een grote rol. Het AFM heeft hierom besloten vanaf 2016 een expertisecentrum op te richten waardoor zij de financiële keuzes van consumenten kunnen onderzoeken en beïnvloeden.
Hoewel het AFM zich richt op de financiële markt, is neuromarketing niet enkel exclusief in te zetten voor deze sector. Ook de verzekeringssector én de consument kunnen baat hebben bij het gebruik van gedragswetenschappelijke kennis. Door de onvoorspelbaarheid van het gedrag van de consument is het voor verzekeringsbedrijven lastig in te schatten hoe hun clientèle in de toekomst zal handelen. Door het inzetten van neurowetenschap kan beter ingeschat worden of bijvoorbeeld de campagne aan zal slaan of niet, aldus professor Victor Lamme in een interview met Neurowetenschappen.nu. Verzekeringen kunnen dus gebruik maken van de gedragswetenschappen om zo efficiënt mogelijk consumenten te overtuigen van het feit dat nou juist zíj de juiste keuze zijn. Een bekend voorbeeld van een verzekering die hier gebruik van maakt, is VGZ. Maar niet alleen de verzekeringsmaatschappijen kunnen baat hebben bij neuromarketing, ook de consumenten. De keuzes die zij maken, zijn soms niet de beste. Dankzij neuromarketing kunnen er verzekeringen en marketingcampagnes worden geproduceerd die beter aansluiten op wat het brein eigenlijk wil.