Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Nieuws over Aansprakelijkheidsverzekeringen nieuws

Verzekeraar Generali stopt in Nederland

generali, verzekering, verzekeringen, asrGenerali, de verzekeraar met haar roots in Italië, wil zich richten op andere landen. Het bedrijf stopt zelf met de dienstverlening in Nederland, maar verzekeraar A.S.R. neemt graag de activiteiten in Nederland over.

Wie is Generali

“Assicurazioni Generali S.p.A.” oftewel Generali, is opgericht in de Italiaanse stad Triëst. Na de oprichting in 1835, kreeg het bedrijf in 1933 een belang in Nederland. Niet lang daarna besloot het bedrijf haar diensten in Nederland aan te bieden.

Dat het bedrijf een wereldspeler is op de verzekeringsmarkt, blijkt uit haar wereldwijde spreiding. Zo heeft het bedrijf meer dan 400 bedrijven in meer dan 60 landen en heeft 1 op de 4 Europeanen, een verzekering bij Generali.

De verzekeraar biedt diverse verzekeringen aan, waarbij de levensverzekeringen voor een groot deel van de inkomsten zorgen. Zo heeft het bedrijf ruim 25% van haar totale premie-inkomsten te danken aan levensverzekeringen.

Weg uit Nederland

De verzekeraar heeft besloten om de activiteiten in Nederland, geheel over te dragen aan verzekeraar A.S.R. Als de overname definitief wordt goedgekeurd door Nederlandsche Bank en de Autoriteit Consument & Markt, zal de overname uiterlijk in 2020 afgerond moeten worden.

De verzekeraar A.S.R. omvat diverse labels, waaronder de Europeesche Verzekeringen, Ditzo, De Amersfoortse en Ardanta.
De ruim 200 duizend Nederlandse cliënten, zullen in de loop van de komende jaren hun polis ondergebracht zien worden bij een van A.S.R. labels. En met het onderbrengen van de polis, zal het merk Generali, verdwijnen uit Nederland.

Voordeel voor a.s.r.

A.S.R verwerft met de overname een groter marktaandeel van de Nederlandse verzekeringsmarkt. Door de potentie en invloed van Generali als wereldspeler versterkt A.S.R. hiermee haar positie. De Nederlandse cliënten kunnen er dan ook op vertrouwen dat de service die zij gewend zijn van Generali, gewaarborgd wordt.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Verzekeraar weigert 10 miljoen dollar aan Kanye West uit te betalen

kanye-west

Verzekeringsmaatschappijen die voor de kosten zouden opdraaien van de geannuleerde concerten van de Saint Pablo-tournee zijn van mening dat zij niet aansprakelijk zijn voor de door de rapper gemaakte kosten. Dit komt omdat er een aantal tegenstijdigheden zijn opgedoken in het medisch dossier van Kanye West. Kanye is het hier niet mee eens en dreigde de verzekeringsmaatschappijen voor de rechter te slepen als zij de ‘miljoenen claim’ niet zouden betalen.

Eind vorig jaar blies West meer dan twintig concerten af. Dit gebeurde geheel onverwachts. Op een gegeven moment kwam hij zelfs helemaal niet opdagen. Even later werd West opgenomen in het ziekenhuis met een ernstige medische aandoening. De gehele tournee werd onderbroken waardoor hij een claim indiende bij de verzekering van maar liefst tien miljoen dollar.

Drugsgebruik
Begin deze maand riep Kanye West Lloyd’s of London op, een verzekeringsmarkt in Londen die onderdak biedt aan meer dan 80 syndicaten. West gaf aan dat Lloyd’s beweerde dat ze hem geen vergoeding zullen uitkeren vanwege de tegenstijdigheden in het dossier van de rapper. Er zou namelijk een vermoeden bestaan dat gebruik van marihuana de oorzaak zou zijn van de medische aandoening.

Tegenstrijd
Lloyd’s of London beweert in een tegenaanklacht dat West zijn bedrijf (Very Good Touring Inc.) zou hebben geweigerd om mee te werken met het onderzoek van de verzekeringsmaatschappij. De medewerkers zouden er namelijk alles aan gedaan hebben om een poging tot onderzoek tegen te houden door relevante feiten te verbergen.
De verzekeringsmaatschappijen beweerde dat er geen link is tussen de huidige medische aandoening en de reeds bestaande psychologische en fysieke aandoeningen van West. Ook zou de rapper zijn medicijnen niet correct volgens voorschrift innemen, alcohol consumeren en ook in het bezit zijn van illegale drugs. Deze tegenstrijdigheden hebben ertoe geleid dat de verzekering maatschappij niet hoeft te voldoen aan haar contractuele verplichtingen aangezien er sprake is van ernstige onregelmatigheden in de medische achtergrond van West.

Vervolg
Volgens de advocaat van West, Howard King, wil Lloyd’s niet instemmen met de claim. Maar aan de andere kant zouden ze ook geen feitelijke basis kunnen vinden om de claim van West te kunnen ontzeggen. Lloyd’s heeft een aanvraag gedaan om het proces voor een jury uit te voeren. Tot nu toe is het nog onduidelijk of dit daadwerkelijk zal gaan gebeuren.

Zorgverzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een zorgverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke zorgverzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Nederland meest verzekerde land in Europa

tulpen

Volgens gegevens van Eurostat is Nederland het land waar de burgers procentueel gezien het meeste kwijt zijn aan verzekeringen. Nederlanders waren volgens gegevens van Eurostat in 2015 gemiddeld 4.2% van hun inkomsten kwijt aan verzekeringen. Daarmee heeft Nederland het hoogste percentage van alle EU-landen. Een kleine nuance is wel dat als de zorgverzekering wordt weggelaten Nederland in middenmoot eindigt. Lees verder