Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Nieuws over Aansprakelijkheidsverzekeringen nieuws

Meer verkeersongevallen tijdens wintertijd

verzekering, verzekeringen, vias, bivv, verkeer, ongevallen, wintertijd, risico, donker

Aankomende zaterdag gaat om 3 uur s ’nachts de wintertijd in en gaat de klok een uurtje achteruit. Er is inmiddels al een discussie over het afschaffen van de wintertijd op gang gekomen. Zo zouden de voordelen niet tegen de nadelen opwegen. Voor voetgangers en zwakkere verkeersdeelnemers in het algemeen, is de wintertijd een extra risicovolle periode. Tijdens de avondspits in de wintertijd, vinden er namelijk veel meer zware verkeersongevallen plaats.

Donkere spits

De wintertijd zorgt ervoor dat een groter gedeelte van de avondspits plaatsvindt in het (schemer)donker. Dit zorgt volgens het VIAS Institute (vroeger BIVV), voor een hoger aantal zware verkeersongevallen in de maanden tussen oktober en december.

De Stichting voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), kwam tot een vergelijkbare conclusie. Het ligt volgens het SWOV niet persé aan de invoering van de wintertijd, omdat we eigenlijk het uurtje dat we in de zomertijd kwijt zijn, in de wintertijd terugkrijgen.
Het probleem zou echter liggen bij lagere hoeveelheid daglicht die wij hebben in de winter.

Dit probleem zou zich dus waarschijnlijk blijven voordoen als de zomer- en wintertijd zou worden afgeschaft. Het aantal ongevallen zou waarschijnlijk wel verminderen, omdat men er geleidelijk aan kan wennen dat het eerder donker wordt.

Extra voorzichtig

Als bestuurder van een motorvoertuig kunt u natuurlijk ook iets doen om het aantal ongevallen terug te brengen. U doet dit al door minder hard te rijden, minder snel op te trekken en uzelf extra hoffelijk op te stellen tegenover voetgangers en andere (zwakke) verkeersdeelnemers.

U kunt er ook op rekenen dat het weer niet zal meezitten en diverse voetgangers en fietsers de verkeersregels soms aan hun laars lappen. Ook zullen er gehaaste bestuurders van motorvoertuigen tussen zitten die vergelijkbaar gedrag vertonen. U komt helaas dankzij de weersomstandigheden, drukte en het duister waarschijnlijk ook een aantal minuten later op uw bestemming.

Besef ook dat u als bestuurder dan een motorvoertuig altijd voor minstens 50% aansprakelijk bent als u betrokken raakt bij een ongeval met een zwakke verkeersdeelnemer. Sinds de kans dat u de komende maanden betrokken raakt bij een dergelijk ongeval een stuk groter is, is dit een ideaal moment om even uw autoverzekering na te lopen.

Zwakke verkeersdeelnemers

Als fietser of voetganger doet u er goed aan om uzelf voor te bereiden op uw reis. Neem een paraplu of regenjas mee en kleedt u warm. Zorg altijd dat u goed opvalt in het donker. Lichte kleuren of reflecterende kleding bieden de beste zichtbaarheid.

De drukke spits en het weer kunnen voor een minder aangename reis zorgen. U kunt hierdoor misschien nog gehaaster richting huis of werk willen vertrekken, maar u bent zeker niet de enige.
Zorg er in elk geval voor dat u een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering heeft. U kunt bijvoorbeeld door de haast en drukte, per ongeluk het mobieltje van een ander uit de handen stoten, terwijl u naar een bushalte rent.

Verzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een inboedelverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Particuliere cyberverzekering van Univé

verzekering, verzekeringen, unive, zorgeloos, online, cyber, crime, particulier

De cyberverzekering is in opkomst. Steeds meer verzekeraars komen met een oplossing die de gevolgen van cybercrime dekt. Er is nu zelfs met een variant voor particulieren. Univé introduceert een verzekeringspakket genaamd “zorgeloos online” die bedoeld is om uw pc, laptop en smartphone te beschermen tegen hacken.

De verzekering

“Zorgeloos online” is voornamelijk bedoeld om digitale dreigingen van buitenaf te voorkomen. Met het pakket van Univé verzekert u uw apparatuur tegen het risico en de gevolgen van virussen en malware. Als uw apparatuur onbruikbaar wordt door een “cyberincident”, wordt deze apparatuur vergoed.
Univé definieert een cyberincident als volgt; elk incident waarbij derden zonder uw toestemming toegang krijgen tot uw apparatuur en digitale gegevens in uw thuisnetwerk.

Het pakket kost 11,95 euro per maand. Uw hele gezin kan dan gebruik maken van uw beveiligde thuisnetwerk. Als uw apparatuur dan toch onherstelbaar onbruikbaar wordt, kunt u rekenen op een vergoeding tot 5000 euro.

Mocht er door uw apparatuur ook schade ontstaan bij anderen, dan bent u als verzekerde tot 2,5 miljoen euro verzekerd voor aansprakelijkheid. Er is daarnaast ook een vergoeding voor het inschakelen van experts, die verloren data terugvinden of terugzetten.

Het pakket

Volgens Univé is het belangrijk om eerst risico’s en schade te beperken of te voorkomen. Verzekeren komt pas wanneer de preventieve maatregelen genomen zijn. Het zorgeloos online-pakket zit dan ook vol met preventieve maatregelen.

Het pakket komt namelijk met een speciale router genaamd de F-secure Sense. Deze router functioneert voor een groot deel als een traditionele router, maar dan met verbeterde beveiliging.
Daarnaast komt het pakket ook met een virusscanner en een app, die uw apparaten ook kan beschermen wanneer u niet thuis bent.
Mocht er ondanks deze preventieve maatregelen toch nog iets misgaan, dan is er een hulplijn die samen met u de boel weer op orde kan krijgen.

Voorwaarden

De verzekering dekt alleen voor de verzekeringnemer en het gezin. Dit wil zeggen dat uw partner en kinderen meeverzekerd zijn, als zij zijn ingeschreven op hetzelfde woonadres. De apparaten van uw huisgenoten, vrienden en bezoekers, zijn niet verzekerd.

Daarnaast moeten uw apparaten verplicht gebruik maken van de F-secure Sense router die u in bruikleen krijgt en een virusscanner. Als u wegens omstandigheden verbinding maakt met het thuisnetwerk zonder deze middelen, bent u niet verzekerd.

Klik hier voor de voorwaarden van zorgeloos online.

Verzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Binnenkort geen verplichte verzekering voor E-bike

verzekering, verzekeringen, e-bike, pedelec, elektrische, fiets, aansprakelijkheid, fietsverzekering

De elektrische fiets, is voor velen niet meer weg te denken uit het dagelijkse verkeer.
Afhankelijk van de constructie van uw fiets, kan een verzekering verplicht zijn. Als het aan de Minister van Consumentenzaken Kris Peeters ligt, wordt deze verplichting versoepeld. “Autonome voertuigen die sneller rijden dan 22,5 km/u moeten verplicht worden verzekerd.”

Koninklijk Besluit

De Minister schept duidelijkheid in een Koninklijk Besluit. Als uw elektrische fiets sneller gaat dan 22,5 km/u zonder dat u meefietst, is een verzekering verplicht.
Dit betekent dus dat u enkel voor de autonome e-bike van 45 km/u een verplichte verzekering nodig zal hebben. Voor de overige fietsen kunt u zich bij een ongeval richten tot uw persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering. Deze verzekering is overigens niet verplicht, maar wordt wel aangeraden.

Elektrische fietsen

Nu bent u waarschijnlijk al op de hoogte van wat een elektrische fiets kan. Maar wist u dat er onderscheid wordt gemaakt tussen 2 soorten elektrische fietsen? Afhankelijk van het soort fiets, wordt deze gecategoriseerd als snorfiets of “gewone” fiets.

Pedelec
Dit is een fiets met een hulpmotor. De Pedelec heeft trapondersteuning tot 25 km per uur. De elektrische motor zet extra kracht bij als de gebruiker trapt. De wet ziet dit als een “gewone” fiets. Er is dus geen verplichte verzekering nodig.

Speed Pedelec
Een snellere versie van de standaard Pedelec. De elektrische motor zet kracht bij tot een snelheid van 45 km per uur. Deze wordt gecategoriseerd als een snorfiets. Er is dus een verplichte verzekering nodig.

E-bike
Dit is een autonome fiets. De E-bike heeft geen trapondersteuning. Je kunt wel gewoon fietsen, maar u hoeft niet mee te fietsen. Er zijn twee varianten: het 25km/u model en het 45km/u model. Momenteel worden beide modellen gezien als snorfiets. U moet deze dus verplicht verzekeren.

Elektrisch voortbewegen

Momenteel is er voor bijvoorbeeld hoverboards ook een verzekering verplicht. De minister stelt voor om hier ook soepeler in te zijn. Enkel de voertuigen die sneller dan 18km/u kunnen, moeten verplicht worden verzekerd. Ditzelfde geld ook voor segways, monowheels en elektrische steppen.

Fietsverzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een fietsverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke fietsverzekering het goedkoopst is en welke het beste bij u past.

Pittig klantcontact met een robot

Verzekeraar, verzekering, Unive, robot, robotica, pepper, klantcontact

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe het zou zijn om een gesprek te voeren met een robot? Als u woonachtig bent in de omgeving van Heerhugowaard, krijgt u deze mogelijkheid! De komende vijf weken, worden klanten van de Univé-winkel in Heerhugowaard onthaald door robot Pepper.
De robot staat hier als onderdeel van een onderzoek van de Verzekeraar. Er wordt onderzocht hoe klanten de digitale ontwikkelingen en interactie met een robot ervaren.

Pittig onthaal

Pepper zal om de week in de winkel aanwezig zijn. De klanten van de winkel, worden bij binnenkomst begroet door de robot. De robot zal vervolgens proberen een gesprek te voeren over hun afspraak. Klanten kunnen er ook voor kiezen om een quiz te doen met de mechanische gastvrouw.
In de weken dat Pepper niet aanwezig is, wordt ze aangepast op basis van de bevindingen en klantenreacties. De klanten kunnen er dus op rekenen, dat Pepper bij elke ontmoeting steeds iets slimmer wordt.

Spraaktechnologie

Pepper maakt gebruik van een spraaktechnologie. Het onderzoek zal uitwijzen hoe deze technologie presteert. Pepper zal namelijk niet alleen contact hebben met klanten, maar ook met medewerkers. Dit vormt een ideaal moment om te zien of de robot namen herkent.
Volgens Robert de Ruiter van Univé Regio+, zullen robots mensen niet gaan vervangen. Als robots in gebruik worden genomen, dan zullen ze vooral dienen als aanvulling.

Robotisering

Robots zijn een ingrijpend voorbeeld van de veranderende samenleving. Wat dit kan betekenen voor de toekomst weet niemand. Het biedt wel kansen en de dienstverlening van Univé zou hier wellicht haar voordeel mee kunnen doen. Dit is voor de eerste test, waarbij Pepper wordt ingezet. Univé hoopt met deze test meer inzicht te krijgen in de rol van robots in de toekomst.

Robovalley

Univé is sinds kort deelnemer aan Robovalley. Dit is een samenwerking waarbij diverse organisaties onderzoek verrichten naar robotica. Univé heeft hier sinds kort een kantoor, waarbij zij samenwerkt met TU Delft Robotics Institute. Het kantoor heeft ook geleid tot contact met Interactive Robotics.
De organisatie waar Univé de test met Pepper samen mee uitvoert.

Klantcontact

Pepper is natuurlijk niet de enige vorm van klantcontact. Naast de gebruikelijke contactmethoden, maakt Univé sinds februari ook gebruik van videochat. Zo hoopt Univé op meerdere manieren service te bieden aan hun klanten. En daar plukt iedereen de vruchten van.

Verzekering.nl

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopst is en welke het beste bij u past.

Verzekeraar Generali stopt in Nederland

generali, verzekering, verzekeringen, asrGenerali, de verzekeraar met haar roots in Italië, wil zich richten op andere landen. Het bedrijf stopt zelf met de dienstverlening in Nederland, maar verzekeraar A.S.R. neemt graag de activiteiten in Nederland over.

Wie is Generali

“Assicurazioni Generali S.p.A.” oftewel Generali, is opgericht in de Italiaanse stad Triëst. Na de oprichting in 1835, kreeg het bedrijf in 1933 een belang in Nederland. Niet lang daarna besloot het bedrijf haar diensten in Nederland aan te bieden.

Dat het bedrijf een wereldspeler is op de verzekeringsmarkt, blijkt uit haar wereldwijde spreiding. Zo heeft het bedrijf meer dan 400 bedrijven in meer dan 60 landen en heeft 1 op de 4 Europeanen, een verzekering bij Generali.

De verzekeraar biedt diverse verzekeringen aan, waarbij de levensverzekeringen voor een groot deel van de inkomsten zorgen. Zo heeft het bedrijf ruim 25% van haar totale premie-inkomsten te danken aan levensverzekeringen.

Weg uit Nederland

De verzekeraar heeft besloten om de activiteiten in Nederland, geheel over te dragen aan verzekeraar A.S.R. Als de overname definitief wordt goedgekeurd door Nederlandsche Bank en de Autoriteit Consument & Markt, zal de overname uiterlijk in 2020 afgerond moeten worden.

De verzekeraar A.S.R. omvat diverse labels, waaronder de Europeesche Verzekeringen, Ditzo, De Amersfoortse en Ardanta.
De ruim 200 duizend Nederlandse cliënten, zullen in de loop van de komende jaren hun polis ondergebracht zien worden bij een van A.S.R. labels. En met het onderbrengen van de polis, zal het merk Generali, verdwijnen uit Nederland.
Wat dit betekent voor de huidige klanten, leest u hier.

Voordeel voor a.s.r.

A.S.R verwerft met de overname een groter marktaandeel van de Nederlandse verzekeringsmarkt. Door de potentie en invloed van Generali als wereldspeler versterkt A.S.R. hiermee haar positie. De Nederlandse cliënten kunnen er dan ook op vertrouwen dat de service die zij gewend zijn van Generali, gewaarborgd wordt.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Verzekeraar weigert 10 miljoen dollar aan Kanye West uit te betalen

kanye-west

Verzekeringsmaatschappijen die voor de kosten zouden opdraaien van de geannuleerde concerten van de Saint Pablo-tournee zijn van mening dat zij niet aansprakelijk zijn voor de door de rapper gemaakte kosten. Dit komt omdat er een aantal tegenstijdigheden zijn opgedoken in het medisch dossier van Kanye West. Kanye is het hier niet mee eens en dreigde de verzekeringsmaatschappijen voor de rechter te slepen als zij de ‘miljoenen claim’ niet zouden betalen.

Eind vorig jaar blies West meer dan twintig concerten af. Dit gebeurde geheel onverwachts. Op een gegeven moment kwam hij zelfs helemaal niet opdagen. Even later werd West opgenomen in het ziekenhuis met een ernstige medische aandoening. De gehele tournee werd onderbroken waardoor hij een claim indiende bij de verzekering van maar liefst tien miljoen dollar.

Drugsgebruik
Begin deze maand riep Kanye West Lloyd’s of London op, een verzekeringsmarkt in Londen die onderdak biedt aan meer dan 80 syndicaten. West gaf aan dat Lloyd’s beweerde dat ze hem geen vergoeding zullen uitkeren vanwege de tegenstijdigheden in het dossier van de rapper. Er zou namelijk een vermoeden bestaan dat gebruik van marihuana de oorzaak zou zijn van de medische aandoening.

Tegenstrijd
Lloyd’s of London beweert in een tegenaanklacht dat West zijn bedrijf (Very Good Touring Inc.) zou hebben geweigerd om mee te werken met het onderzoek van de verzekeringsmaatschappij. De medewerkers zouden er namelijk alles aan gedaan hebben om een poging tot onderzoek tegen te houden door relevante feiten te verbergen.
De verzekeringsmaatschappijen beweerde dat er geen link is tussen de huidige medische aandoening en de reeds bestaande psychologische en fysieke aandoeningen van West. Ook zou de rapper zijn medicijnen niet correct volgens voorschrift innemen, alcohol consumeren en ook in het bezit zijn van illegale drugs. Deze tegenstrijdigheden hebben ertoe geleid dat de verzekering maatschappij niet hoeft te voldoen aan haar contractuele verplichtingen aangezien er sprake is van ernstige onregelmatigheden in de medische achtergrond van West.

Vervolg
Volgens de advocaat van West, Howard King, wil Lloyd’s niet instemmen met de claim. Maar aan de andere kant zouden ze ook geen feitelijke basis kunnen vinden om de claim van West te kunnen ontzeggen. Lloyd’s heeft een aanvraag gedaan om het proces voor een jury uit te voeren. Tot nu toe is het nog onduidelijk of dit daadwerkelijk zal gaan gebeuren.

Zorgverzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een zorgverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke zorgverzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Nederland meest verzekerde land in Europa

tulpen

Volgens gegevens van Eurostat is Nederland het land waar de burgers procentueel gezien het meeste kwijt zijn aan verzekeringen. Nederlanders waren volgens gegevens van Eurostat in 2015 gemiddeld 4.2% van hun inkomsten kwijt aan verzekeringen. Daarmee heeft Nederland het hoogste percentage van alle EU-landen. Een kleine nuance is wel dat als de zorgverzekering wordt weggelaten Nederland in middenmoot eindigt. Lees verder