Op de hoogte blijven?
Op de hoogte blijven?

Tips en handige informatie over Opstalverzekeringen

Samenwonen en verzekeringen

samenwonen
Ga je samenwonen? Dit is in eerste instantie natuurlijk heel erg spannend en leuk.
Maar daarnaast is het ook een grote stap en zullen er een aantal financiële zaken
geregeld moeten worden, zoals verzekeringen. De kans is natuurlijk groot dat je
dubbele verzekeringen hebt. Maar welke verzekeringen zijn dubbel en welke
verzekeringen ontbreken er nog?

Het is verstandig om vooraf met je partner samen te kijken naar welke verzekeringen
jullie al hebben. Denk bijvoorbeeld aan de zorgverzekering die voor iedere Nederlander
verplicht is. Op het moment dat je gaat samenwonen kan het zijn dat je bepaalde
verzekering moet aanpassen, opzeggen of opnieuw moet aanvragen.

Welke verzekeringen heb je nodig?
– Rechtsbijstandverzekering
Het is goedkoper om deze verzekering samen af te sluiten. De
rechtsbijstandverzekering helpt u uit de brand wanneer u een juridisch conflict
heeft.
– Inboedelverzekering
Samen hebben jullie maar één inboedelverzekering nodig.
– Reisverzekering
Het is goedkoper om een reisverzekering samen af te sluiten. Je kunt ervoor
kiezen voor een doorlopende reisverzekering of voor een kortlopende
reisverzekering.
– Opstalverzekering
Een opstalverzekering is bedoeld voor mensen met een koophuis. Bij een
hypotheek stelt de bank soms de opstalverzekering als een verplichting.
– Autoverzekering
Als je een eigen auto hebt, blijft deze gewoon op jouw naam staan. – Zorgverzekering
Veel mensen maken gebruik van collectiviteit. Hierdoor krijgen ze korting op hun
zorgpremie. Bij de meeste zorgverzekeraars mag je je partner meeverzekeren.
– Overlijdensrisicoverzekering
De bank verplicht je vaak al om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten
zodra je een hypotheek aanvraagt. Bij deze verzekering krijgt je partner een
bedrag uitgekeerd wanneer je komt te overlijden.
– Uitvaartverzekering
Met een uitvaartverzekering verzeker je je tegen kosten van je uitvaart. Je kunt bij
een uitvaartverzekering samen met je partner op één polis komen te staan.

Bijna alle verzekeringen kun je dus samen afsluiten om geld te besparen. Dit is makkelijk
om te regelen door je huidige verzekering te wijzigen en op twee namen te zetten. De
ander kan dan zijn verzekering opzeggen.
Verzekering afsluiten

Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Klantenservice van Nederlandse verzekeraars

klantenservice-jpg
Het is voor sommige Nederlandse verzekeraars een uitdaging om hun klanten de
beste service te geven. Maar hoe ziet een goede klantenservice eruit? En hoe
denken de bedrijven en de klanten zelf over de klantenservice?
De band en het contact met de klanten is erg belangrijk. Als verzekeraar moet je zorgen
dat jouw klanten snel iets kunnen afsluiten of wijzigen aan hun verzekering. Help de
klanten daar ook bij als ze dit nodig hebben d.m.v. een telefoongesprek of via
verschillende social media.

Social media
Voor een goede klantenservice is het belangrijk om alle digitale ontwikkelingen te blijven
volgen. Met verschillende social mediakanalen kun je als verzekeraar je klanten goed op
de hoogte houden. Verzekeraars zullen zich moeten inzetten op full service via social
media.

Wees bereikbaar
Wees bereikbaar voor uw klanten. Of uw klant nu telefonische, per e-mail, via social
media of een ander kanaal contact met u opneemt. Zorg ervoor dat iemand de telefoon
kan aannemen als er een klant belt. Een antwoordapparaat is niet genoeg, want een
klant belt niet voor niets.

Klantenervaring
Veel bedrijven denken een stuk positiever over de klantervaring die zij bieden dan hun
klanten zelf. Ruim 75% van de bedrijven zegt de klant centraal te stellen en slechts 30%
van die klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet.
Betalen voor betere service
Omdat maar 30% van de klanten vindt dat de service aan hun verwachtingen voldoet, is
er een onderzoek gedaan met als hoofdvraag of klanten extra geld over hebben voor
een betere klantenservice. Uit dit onderzoek is gebleken dat veel klanten inderdaad extra
geld over hebben voor een betere service. Ongeveer 4 van de 5 klanten zijn bereid meer
geld te betalen voor hetzelfde product bij een bedrijf dat een betere klantenervaring
biedt. Bijna 1 op de 10 wil daarvoor zelfs de helft meer betalen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering
afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is
en welke het beste bij u past.

Nederland is wereldkampioen verzekeren

Kampioen
Nederlanders zijn wereldkampioen in verzekeren. BNR-columnist Paul Laseur zei: “We doen het zo graag, verzekeren, ons land is wereldkampioen. Een gemiddelde Nederlander besteedt meer dan 4 procent van zijn inkomen aan verzekeringen. Wij Nederlanders hebben gemiddeld acht verschillende polissen, dit is meer dan in welk land ook.

In een krantenbericht uit het Financieele Dagblad stond dat de gemiddelde Nederlander ongeveer 4,2 procent van zijn inkomen uitgaf aan verzekeringen. Nederland staat daarmee op nummer één binnen de EU. Maar omdat de zorgpremie vaak via de belastingen worden betaald, laten we deze weg. Hierdoor staat Nederland op een tiende plaats.

Nederland wereldkampioen?
Is Nederland wel echt wereldkampioen in verzekeren? Nederlanders verzekeren zich meer dan gemiddeld in Europa, maar het kan zeker nog meer. In ontwikkelingslanden kan je het zo gek niet bedenken waar mensen zich allemaal voor kunnen verzekeren.

In Nederland is het wel zo dat vrijwel alles apart te verzekeren is. In bijna geen enkel ander land kun je voor elk klein dingetje een aparte verzekering afsluiten.

Niet waar
Over dat ‘wereldkampioen verzekeren’ zegt Roger Leaven, hoogleraar verzekeringseconomie aan de Universiteit van Amsterdam: “Dat is niet waar. Maar het is wel lastig hier een duidelijk beeld van te geven.”

Oververzekerd
Er zijn zeker een aantal mensen in Nederland die oververzekerd zijn. Hierdoor staat Nederland ook zo hoog op de lijst van de EU. Er zijn bijvoorbeeld mensen die een oude auto die ze niet meer gebruikten allrisk verzekerd hebben. Wanneer je een nieuwe auto ook verzekerd hebt, heb je dus al twee autoverzekeringen. Dit is onnodig en zo zijn er nog wel een aantal dingen waardoor mensen oververzekerd zijn.

Conclusie
Nederlanders verzekeren zich over het algemeen meer dan gemiddeld in Europa, maar ze zijn zeker geen wereldkampioen.

Verzekering afsluiten
Op onze website Verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een verzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke verzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Onna-onna, de vrouwenverzekeraar stopt

aegon-stopt-onna-onna

Aegon heeft besloten om na 10 jaar op te houden met Onna-onna.

De in 2008 opgerichte Onna-onna was de eerste financiële dienstverlener die zich op vrouwen specialiseerde. Door zich te richten op extra zorg en persoonlijke aandacht probeerde de verzekeraar vrouwen aan te trekken.

Alle lopende autoverzekeringen worden overgenomen door oprichter Aegon. Dat zijn er ongeveer 25.000. Aegon was al de risicodrager en verzorgde ook de schadeafhandeling en acceptatie. Voor de andere verzekeringen wordt er een andere oplossing gezocht. Het in Amsterdam gevestigde kantoor gaat aan het einde van dit kalender jaar sluiten.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website www.verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een autoverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke autoverzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klik hier in onze vergelijker voor een autoverzekering die bij u past.

Bij welke schades stuurt een verzekeringsmaatschappij een expert?

Insurance

Niet alle schades kunnen afgehandeld worden door een schadeformulier of een telefoontje naar een verzekeraar. Er zijn schades die meer aandacht vereisen en meer diepgang nodig hebben. Hierbij komen dan meestal experts langs die de schade controleren. Bij welke schades komen deze experts eigenlijk langs? En wat doet een expert nou eigenlijk? Deze vragen zullen we verder behandelen in dit artikel.

Een verzekering stuurt een expert om verschillende redenen zoals het bepalen van de hoogte van het schadebedrag of omdat bureaumedewerkers tot slechts een bepaald bedrag schade mogen afwikkelen.

De grens die overschreden moet worden voordat een verzekeraar langskomt ligt bij elke verzekeraar, maar ook per verzekering anders. Als je bijvoorbeeld een schade claimt op je opstalverzekering heb je een hogere expertisegrens dan bij een tegenpartij die iets claimt op je aansprakelijkheidsverzekering. Een expert komt echter ook langs wanneer de oorzaak voor de schade onduidelijk is of wanneer er een hogere offerte is opgesteld door het herstelbedrijf.

Bij een woninginbraak bijvoorbeeld komt een expert langs. Hierdoor kan deze de schade bepalen en neemt deze de schade met je door in een één-op-één gesprek. Indien je al een aannemer hebt ingeschakeld om schade bij inbraak te herstellen kan een expert ook goedkeuring hiervoor geven.

Een expert die niet thuis langskomt is de expert bij autoschade. Deze gaat langs bij de garage of bepaalt de schade door middel van foto’s die worden gestuurd van de schade.

Veel mensen denken dat een expert alleen op pad wordt gestuurd om het schadebedrag zo laag mogelijk te houden. Echter is dit niet het geval. Een expert komt langs voor beide partijen en handelt de schade af naar tevredenheid van beide partijen. Indien je het niet eens bent met de berekening van de schade heb je altijd de vrijheid om een contra-expert in te schakelen die ook een berekening van de schade maakt. Een verzekeraar is verplicht om hieraan mee te werken.

Bij andere vragen is het altijd handig om contact op te nemen met je verzekeringsadviseur die veel vragen of onduidelijkheden duidelijk kan maken.

Autoverzekering afsluiten

Op onze website www.verzekering.nl kunt u heel snel en gemakkelijk een autoverzekering afsluiten. U kunt op onze website ook precies zien welke autoverzekering het goedkoopste is en welke het beste bij u past.

Klik hier in onze vergelijker voor een autoverzekering die bij u past.

Verzekerde wordt bij twijfel in bescherming genomen

verzekerde
Als de polisvoorwaarde niet helder zijn opgesteld en er hierdoor twijfel ontstaat over de schadeafhandeling, krijgt de verzekerde zijn gelijk. Verzekeraars dienen hun polisvoorwaarde glashelder op te stellen om verwarring te voorkomen.

Zo gebeurde onlangs een ongeluk in Utrecht bij de heer Richards in zijn tuin. Het ongeluk gebeurde op een slechte dag, er was sprake was van een heftige storm. Naast het huis van deze meneer stond een grote berk die het door de storm zwaar te verduren kreeg. Na loop van tijd hield de boom het niet meer, hij brak af en viel tegen de neer op de man zijn kassen. Heel vervelend natuurlijk omdat de heer Richards hier zelf niks kon doen.

De man was een liefhebber van het verbouwen van eigen groenten. Hiervoor had hij in zijn tuin speciale kassen laten aanleggen. De kosten voor het aanleggen van deze kassen? Ongeveer € 12.000,-. Een fikse domper voor de heer Richards. Volgens de verzekeraar dekken zij de schade enkel als de boom tegen het huis was aangevallen. In dit geval is er geen schade aan het huis, dus kon hij fluiten naar zijn geld.

De heer Richards liet het er niet bij zitten en stapte naar de Geschillencommissie, een commissie waar u naartoe kunt stappen als u het niet eens bent met de uitspraak van de verzekeringsmaatschappij. Deze commissie brengt een onafhankelijk rapport uit over wie zijn gelijk haalt in dit soort zaken. Zij oordeelde dat de volgende zin: “U bent verzekerd voor schade aan de tuin die hoort bij uw woning” doorslaggevend is voor het wel of niet uitkeren van de schade. De verzekerde werd in het gelijk gesteld en de verzekeraar heeft de schade inmiddels uitgekeerd.

Een verzekeraar dient dus in ieder geval de polis helder op te stellen. Bent u het niet eens met de beoordeling van de verzekeraar? Kunt u voor een onafhankelijk advies altijd terecht bij de Geschillencommissie.

Klik hier voor het vergelijken van uw opstalverzekering.

Asbest aangetroffen in uw huis, wat nu?

asbest

Asbest werd vroeger gebruikt bij het verwerken van veel bouwmaterialen. Hierdoor is het mogelijk dat de stof voorkomt in het dak van uw huis. Asbest is zeer schadelijk voor uw gezondheid, een ramp als deze stof gevonden wordt in uw woning. Het verwijderen van de asbest kan hoog in de kosten oplopen. Wat moet u doen als de stof gevonden wordt in uw huis? De redactie van Verzekering.nl zocht het voor u uit. Lees verder

Hoe maak ik mijn huis inbraak proof?

slot

U kunt het zich misschien bijna niet voorstellen, maar toch gebeurt een inbraak vaker dan u denkt. Volgens de cijfers van het CBS wordt er tot 90.000 keer per jaar ingebroken. Dit komt waarschijnlijk als een grote schok binnen, maar is uw huis eigenlijk wel goed beveiligd tegen inbrekers of kunnen ze zo bij u naar binnen lopen? Wist u dat er jaarlijks maar 12% van de inbraken wordt opgelost? Lees verder